Przybory Wasowskiego Dom Wyobraźni

Klaudia Chwastek
Przybory Wasowskiego Dom Wyobraźni

Piosenki Kabaretu Starszych Panów w nowej odsłonie! Na to zdecydował się krakowski Teatr SCENA STU i reżyser Łukasz Fijał, a same piosenki Kabaretu Starszych Panów przemieniono w Dom Wyobraźni!

Premiera spektaklu odbyła się 6 maja. Miałam okazję go zobaczyć 11 maja. W obsadzie znaleźli się Ewa Kaim, Andrzej Róg, Agata Myśliwiec-Grząślewicz i Aleksander Talkowski. Wymiennie zaś występują także Beata Rybotycka, Krzysztof Pluskota, Joanna Pocica i Łukasz Szczepanowski.

Chociaż od świetności Kabaretu Starszych Panów minęło już wiele lat, to w niektórych kręgach jest wciąż popularny, a jego piosenki pewnie jest w stanie zanucić wiele osób. Te piosenki, w zasadzie niekoniecznie ze sobą powiązane, Łukasz Fijał zdecydował się połączyć w całość, przenosząc nas do Domu Wyobraźni, w którym mamy nauczyć się patrzeć poza to, co widzimy. Dostrzegać coś innego.

Podczas spektaklu przenosimy się do niezwykłego domu, w którym mamy nauczyć się miłości. Dialogi przeplatane zawiłym tekstem piosenek powodowały, że publiczność nie raz wybuchała śmiechem. A Dom Wyobraźni okazał się być domem, w którym to wyobraźnia wygrywa z rzeczywistością.

Ewa Kaim ma rewelacyjny głos, który bardzo przyjemnie się słuchało. Pytanie, jak wypadła Beata Rybotycka – jednak bez względu na to, która z pań występuje, warto zobaczyć obie! Agata Myśliwiec-Gąślewicz to piękna i urocza dziewczyna, która świetnie stworzyła swoją postać. Cudownie się jej słuchało, pięknie wyglądała i prezentowała się na scenie. Muszę jednak przyznać, że trochę żałuję, że nie widziałam Joanny Pocicy w tej roli (którą ostatnio widziałam w #Gwałcie na lukrecji), która też ma rewelacyjne warunki wokalne.

Źródło: materiały prasowe

Jednak to Teorety, w którego wcielił się Krzysztof Pluskota, skradł moje serce w tym przedstawieniu. Uroczy, czarujący, taki „Starszy Pan”. To on był najbardziej charakterystyczny, chociaż pewna maniera wytworzona przez Kaim również rzucała się w oczy i nadała charakteru jej postaci. Z kolei Aleksander Talkowski zapadł mi w pamięci zwłaszcza przy wykonywaniu „Jeżeli kochać, to nie indywidualnie”, którą wykonywał z Krzysztofem Pluskotą.

I chociaż scenografia była niewielka, chociaż jak na Scenie Stu interesująca i trzeba było się dobrze wpatrzeć w niektóre elementy, które składały się na Dom Wyobraźni, to jednak najbardziej uwagę przykuwały dwa posągi pawi, z których jeden był wodopojem dla spragnionych.

Rewelacyjne wykonanie piosenek Kabaretu Starszych Panów bardzo przyjemnie się słuchało, choć w pewnym momencie wplecione w to zostało nawet i Coco Jumbo. Jednak reakcja publiczności pokazała, ze utwory Kabaretu Starszych Panów są ponadczasowe i nawet w odświeżonej formie bawią!

 


Wasowskiego Przybory Dom Wyobraźni

Reżyseria: Łukasz Fijał

OBSADA:

Dama z kluczem: Beata Rybotycka/Ewa Kaim

Teoretyk: Andrzej Róg/Krzysztof Pluskota

Dziewczyna Samotna: Agata Myśliwiec-Grząślewicz/Joanna Pocica

Chłopiec Lakoniczny: Aleksander Talkowski/Łukasz Szczepanowski

Pianista: Konrad Mastyło

Kontrabasista: Michał Braszak/Szymon Frankowski

Scenografia: Anna Łapińska

Kierownictwo muzyczne: Konrad Mastyło

Ruch Sceniczny: Anita Podkowa

Klaudia Chwastek

Redaktor naczelna Magnifier. Absolwenta Akademii Ignatianum w Krakowie na kierunku kulturoznawstwo. W obszarze jej zainteresowań znajdują się social media. Chętnie bierze udział w różnorakich imprezach kulturalnych. Miłośniczka Krakowa i kawy.

Kontakt: klaudia.chwastek@e-magnifier.pl

Komentarze

Napisz komentarz
Zamknij formularz komentowania
Napisz komentarz

Anna

To w końcu kto z młodych grał? Szczepanowski czy Talkowski? Bo nie ma konsekwencji w recenzji. Pozdrawiam

Klaudia Chwastek

Grał Aleksander Talkowski. Błąd został już naprawiony. Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Pozdrawiamy!