Współpraca ma różne oblicza – Tak Brzmi Miasto 2017!

Klaudia Chwastek
Współpraca ma różne oblicza – Tak Brzmi Miasto 2017!

Tegoroczna edycja Tak Brzmi Miasto dobiegła już końca. W tym roku hasłem przewodnim była współpraca, która w przypadku muzyków, wydaje się bardzo istotna!

Po Exporcie przyszedł czas na Współpracę. Konferencja Tak Brzmi Miasto organizowana przez Krakowską Scenę Muzyczną już chyba na dobre wpisała się w w kalendarz kulturalnych wydarzeń Krakowa, a zwłaszcza wydarzeń muzycznych. I choć jest czas na relaks i wspólne koncertowanie, to jednak jest to przede wszystkim czas na to, by nauczyć się, jak prowadzić swoją karierę, by nie zamknęła się tylko w „przydomowym garażu”, ale by była czymś więcej niż tylko kapelą zebraną z grupy znajomych.

Tak Brzmi Miasto 2017

Tak Brzmi Miasto tym razem postawiło na współpracę. I to różnorodną, bo ten termin odnosi się nie tylko do muzyki, kontaktów, ale też do relacji międzyludzkich, które momentami mogą wydawać się najtrudniejsze.

Podczas tegorocznej edycji można było wziąć udział w licznych panelach dyskusyjnych. Uczestnicy konferencji mogli się dowiedzieć, jaki jest sens zrzeszania się i co można tym osiągnąć, czy można skutecznie zarządzać samym sobą, jak współpracować z wytwórnią.

Tak Brzmi Miasto 2017

Tamara Kamińska (Katowice Miasto Ogrodów), Hubert Kozera (Łódzkie Centrum Wydarzeń), Marcin Kostaszuk (Wydział Kultury Urzędu Miasta Poznania) i Robert Piaskowski (Krakowskie Biuro Festiwalowe) rozmawiali o tym, jakie są możliwości współpracy z przedstawicielami władz miasta.

Ciekawym panelem był z pewnością ten o tym, czy da się współpracować z kimś, kogo łączą więzy rodzinne. Był to z pewnością panel bardziej „ludzki” niż „muzyczny”, jednak bardzo interesujący. Iza Lach, Jorgos Skolias, Krzysztof Trebunia-Tutka i Adam Lewartowicz przytoczyli swoje doświadczenia czy anegdoty ze współpracy z rodziną. Bo po prawdzie, zespół w pewnym momencie też staje się rodziną, tylko od niego jest się w stanie odpocząć, choć na chwilę. Jeśli współpracuje się tylko i wyłącznie z rodziną, te relacje stają się już zupełnie inne. Jednak, jak przytoczyli paneliści, da się w tym wszystkim znaleźć porozumienie, trzeba tylko chcieć.

Tak Brzmi Miasto 2017

Oprócz paneli dyskusyjnych, można było wziąć udział również w warsztatach i wykładach. Zaś Bogusław Pluta zaprezentował wyniki badań na temat stanu eksportu polskiej muzyki: jak to wygląda w praktyce, w jakiej kondycji jest polska muzyka i co powoduje, że ten eksport niekoniecznie nam wychodzi.

Tak Brzmi Miasto 2017

Nie da się ukryć, że ta edycja Tak Brzmi Miasto w porównaniu z poprzednią była dużo lepiej zorganizowana i wydawać się może, że nawet i ciekawsza. Postawiono na ważny temat, jakim jest współpraca. Starano się przekazać, zarówno doświadczonym muzykom, jak i tym początkującym, jak współpracować na różnych płaszczyznach. Zadbano o to, aby zgromadzić prelegentów z różnych dziedzin i pokazać różne możliwości. To z pewnością istotne. Zwłaszcza dla początkujących muzyków, którzy w tym świecie jeszcze błądzą i nie do końca wiedzą co i jak, a tego typu konferencja pokazuje różne drogi. Nie wskazuje jednej – słusznej – ale wskazuje różne ścieżki, którymi można podążać.

Forma paneli dyskusyjnych również wydaje się istotna – każdy ma inne doświadczenia, każdy ma co innego do powiedzenia, a tym samym sprowadza uczestnika do myślenia o tym, co ma zrobić ze swoimi doświadczeniami i dalszym funkcjonowaniem w sferze muzyki.

Tegoroczne Tak Brzmi Miasto dobiegło końca. Kolejne zapewne za rok i nie pozostaje nic innego, jak trzymać kciuki, by było tak samo owocne i ciekawe, jak to w tym roku.

Tak Brzmi Miasto 2017

Klaudia Chwastek

Redaktor naczelna Magnifier. Absolwenta Akademii Ignatianum w Krakowie na kierunku kulturoznawstwo. W obszarze jej zainteresowań znajdują się social media. Chętnie bierze udział w różnorakich imprezach kulturalnych. Miłośniczka Krakowa i kawy.

Kontakt: klaudia.chwastek@e-magnifier.pl

Komentarze

Napisz komentarz
Zamknij formularz komentowania
Napisz komentarz

Brak komentarzy